سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پنج شنبه 87 اردیبهشت 12

عنوان هدیه وزیر اموزش و پرورش برای روز معلم ..!

سال سوم ابتدایی بودم که پدر بزرگم حالش خوب نبود و این شد که ما مجبور شدیم به خاطر حال بد پدر بزرگ در روستای پدرمان بمانیم و همان جا به مدرسه بریم.
آن موقع روستاها خیلی وضعیت خوبی نداشتند هنوز امکانات به آنجا نرسیده بود ولی در کل هر وقت به یاد آن سال می‌افتم می خندم و احساس رضایت می کنم.
مدرسه ای بود با سه کلاس و سه معلم که یکی مدیر بود.مدیر‌ها همیشه کلاس پنجم را در می دادند کلاس پنجم  هر کلاس پنجم بود هم دفتر مدرسه.
کلاس سوم و اول باهم بودند یک طرف کلاس سومی ها و یک طرف کلاس اولی ها ، کلاس دوم و چهارم هم با هم بود.
دوران خوبی بود به عنوان شاگرد اول مدرسه و همه نمره ها بیست و قسمت جالب ماجرا این بود زمانی که معلم کلاس ما نمی‌آمد من می‌شدم معلم کلاس و به بچه ها درس می‌دادم و به آنها املا می‌گفتم و نمره می دادم و امتحان می‌گرفتم .
از معلم شدنم بیشتر از هر کس، برادر  کوچکترم که سال اول بود خوشحال می‌شد. چون مطمئن بود که نمرهایش در‌آن هفته بیست می شود.
دوران جالب و زیبایی بود اما سخت.
خواهرم آن موقع راهنمایی بود دقیقا یادم نیست چه سالی ولی یادم هست چون مجبور بود برای درس خواندن به روستای دیگری برود خیلی اذیت می شد همیشه صبح زود باید بلند می‌شد گاهی که وسیله نبود گاهی برف وبوران بود گاهی.... در هر صورت خیلی سخت بود.
و اما حالا که حدود 13 سال از آن زمان می‌گذرد از گاف‌های وزیر آموزش و پرورش حرصم می‌گیرد .جناب می‌گفت لازم نیست برای روستا ها مدرسه بسازیم لازم نیست پول بیت المال را خرج روستاها کنیم برای درس خواندن باید بروند روستای دیگر و...از این خزعبلات.
همین فکر‌های بیهوده است که مردم را به شهر نشینی تشویق می‌کند مگر روستایی ها جز مردم نیستند که پول بیت المال را نباید آنجا خرج کرد.
البته ایشان هدیه ای هم برای معلمان داشتند ایشان می گفتند که ما برای مراجع نامه فرستادیم که آیا بر اساس اینکه معلمان تابستان تعطیل هستند صحیح است که ما پول بیت المال را به آنها به عنوان حقوق بدهیم که ایشان جواب داده بودند صحیح نیست .
اخر جناب اقای وزیر  وقتی که به اینجا می رسد می شود بیت المال وقتی می‌خواهی در یک روستا مدرسه بسازی می گویی حیف است پول بیت المال را خرج کنیم وقتی به معلم ها می رسی تازه یادت می افتد اون پولی که دست شماست پول بیت المال است؟
کاش همیشه فکر می‌کردید این پولی که دست شماست بیت المال است و مال همه مردم است و باید درست مصرف شود نه اینکه در متکاهایتان برای روز مبادا انباشته کنید.
پ.ن این خبر به نقل از یکی از معلمین بود که در اخبار رادیو شنیده بود